کت بلند مردانه با الگوی جیب هودی دخترانه برای اولین بار در قرن هیجدهم

به نظر می رسد که کت بلند مردانه کاوشگر قرن هجدهم – که سلف  بزرگ نیز بوده است – احتمالاً پدر کت سنگر بوده است. بر خلاف لباس های طراحان مدرن، هر ویژگی مشخصه سنگر از عملی بودن متولد شده است.

امروزه کت ترنچ به عنوان یک کت بارانی طبقه بندی می شود که ما را به نقطه شروع خود در آغاز قرن نوزدهم می رساند. در آن زمان، روشنایی گاز به طور فزاینده ای محبوب می شد و گلاسکو، اسکاتلند، گاز از زغال سنگ مشتق می شد.

در سال 1818، جیمز سایم اسکاتلندی متوجه شد که محصول جانبی، نفتای قطران زغال سنگ، قادر به حل کردن لاستیک است. همانطور که بارها در تاریخ اتفاق افتاده است، مخترع / کاشف اطلاعات خود را به یک تاجر باهوش – در این مورد، چارلز مکینتاش، که با سفید کننده خشک پول زیادی به دست آورده بود، منتقل کرد.

در سال 1823، مکینتاش راهی برای استفاده از این محلول لاستیکی چسبنده در پوشاک پیدا کرد. او آن را بین دو لایه پارچه گذاشت که نتیجه آن یک بارانی ضد آب بود که اصلا شبیه لاستیک نبود. علیرغم اینکه این قیمت هودی دخترانه زمستانی بارانی افزایش داشت، چارلز مکینتاش و شرکت در سال 1824 منچستر انگلستان تاسیس شد که محل کار کارخانه های پنبه بود که مواد اولیه کت های بارانی را تهیه می کردند.

اگرچه مکینتاش توانست تعداد کمی از این لباس‌های کاملاً کاربردی را بفروشد، بوی آن تنها ویژگی نامطلوب آن نبود. با جذابیت گونی سیب زمینی، نیز در گرما مانند عسل چسبناک و در سرما مانند تخته سفت شد.

افزایش قیمت هودی باعث افزایش فروش آن شد.

همچنین، دود برای کارگران کارخانه سمی است. در اواخر دهه 1830، این کت از بین رفته بود. پیشرفت‌هایی در تولید انجام شد، و بنابراین تا سال 1854، شرکت، پالتوت معکوس‌پذیر پنج اونس را تبلیغ کرد که شیک‌تر به نظر می‌رسید و از این رو برای هر کسی که مجبور بود با عناصر روبرو شود محبوبیت داشت. به طور کلی، تجسم دوم از الگوی جیب هودی بارانی به قدری محبوب بود که از آنها به عنوان مکینتاش یاد می شد. امروزه، نسخه‌ای با «k»، مکینتاش، رایج‌تر است و این شرکت اکنون متعلق به ژاپن است.

  • منابع:
    1. The Early Days – Macintosh & the Rubberized Raincoat
  • تبلیغات: 
    1. چگونه در ایتالیا امید به زندگی را توانستند افزایش دهند!
    2. رویت اژدهایی که درون اقیانوس آرام زندگی می کند!
    3. چرم که می تواند گوسفند را زنده کند
    4. آیا می دانستید اولین شعر نیما با نام برنج شمال سروده شد!