به لطف بافندگی 4 بعدی، ماشین بافندگی اسباب بازی نرم نوازشگر در حال ارتقاء رباتیک هستند.
لی آلباگ از دانشگاه کارنگی ملون در پیتسبورگ، ایالات متحده و همکارانش از ماشینهای بافندگی برای ایجاد اسباببازیهای متحرک کودکان و سایر اشیاء استفاده کردهاند.
اقلام بافتنی شامل یک خرگوش اسباببازی است که وقتی در شکم فشار داده میشود، یک جامپر با آستین خود حرکت میکند و یک آباژور که تغییر شکل میدهد.
رشته های ابریشم به عنوان بخشی از این فرآیند به پارچه بافته می شوند.
رشتهها به عنوان تاندون عمل میکنند و اجسام را قادر میسازند در هنگام کشیده شدن به روشهای خاصی حرکت کنند، مانند انحنا یا ایجاد خمیدگی S شکل.
به عنوان مثال، اگر تاندون به صورت مورب در جسم بافته شود، یک حرکت چرخشی رخ می دهد.
این تیم رویکرد را بافندگی 4 بعدی می نامند، با انبساط و انقباض حلقه های بافتنی که بعد چهارم زمان را به اشیاء سه بعدی اضافه می کند.
این رویکرد می تواند برای ساخت پوشیدنی های مقرون به صرفه و روبات های نرم استفاده شود.
آلباگ می گوید: در دسترس بودن گسترده پارچه ها، از جمله انتخاب انواع و رنگ های متنوع، آن را به یک ماده ایده آل برای روبات های نرم تبدیل می کند.
او میگوید: طیف گستردهای از انواع حرکت وجود دارد که میتوانید از رباتیک نرم استفاده کنید که میتوانند دوستانه یا احمقانه باشند، به این معنی که برای اسباببازیهای کودکان ایدهآل هستند.
این تیم همچنین با نخ رسانا آزمایش کردند که میتوان آنها را به اشیاء تبدیل کرد تا حسگرهای هوشمندی را اضافه کند که میتواند کشش یا لمس را تشخیص دهد. آنها یک تکه رسانا را روی شکم خرگوش بافتنی قرار دادند.
آلباگ از یک برنامه کامپیوتری برای طراحی اشیاء استفاده کرد و آنها را به قسمت های متحرک افقی (مانند بازوهای خرگوش) و عمودی (گوش ها و پاهایش) تقسیم کرد.
او می گوید که ماشین های بافندگی صنعتی سریع و قابل اعتماد هستند. «این فقط چیزی نیست که کارخانهها میتوانند از آن برای تولید 6000 جفت دستکش استفاده کنند.
این در واقع یک فرآیند فوقالعاده انعطافپذیر است که اگر نرمافزار بهتر بود میتوانست آیتمهای یکبارهای را که در سطح کوک با جزئیات ذکر شدهاند، بسازد.
این تحقیق در کنفرانس این هفته در مورد عوامل انسانی در سیستم های محاسباتی در گلاسکو ارائه شد.