شیلنگ آب ماشین ظرفشویی که آب را تبدیل به یخ میکند!

در ماشین ظرفشویی شیلنگ آب ماشین ظرفشویی، کل ماشین ظرفشویی به همراه کابینت، ظرف ظرفشویی و آب فرآیند، سینک حرارتی است، در حالی که یک مخزن آب که محتویات آن یخ می زند، منبع حرارت است.

هدف از مطالعه مفهومی تجربی ارائه شده در اینجا، ارزیابی روش خشک کردن جدید برای ماشین ظرفشویی پمپ حرارتی بود.

در این روش، خشک شدن ظروف ظرف‌شویی زمانی اتفاق می‌افتد که یک فن هوای مرطوب را در یک سیستم بسته به گردش در می‌آورد که در آن آب روی ظرف در داخل کابینت گرم ماشین ظرفشویی تبخیر می‌شود و سپس روی سطح سرد مخزن آب منجمد متراکم می‌شود.

شیلنگ

ارزیابی عملکرد خشک کردن بر اساس استاندارد اروپایی EN50242 بود که قطرات آب قابل مشاهده را که پس از یک چرخه کامل شستشو روی ظرف باقی می ماند در نظر می گیرد.

نتایج نشان داد که این روش خشک کردن بسته جدید در مقایسه با روش خشک کردن باز موجود انرژی کارآمدتری داشت و دمای شروع خشک کردن و زمان خشک کردن تأثیر قابل توجهی بر عملکرد خشک کردن داشتند.

مصرف برق کمتر و این واقعیت که هوای مرطوب را به داخل آشپزخانه تخلیه نمی کند، به این ماشین ظرفشویی پمپ حرارتی مزیت رقابتی نسبت به ماشین ظرفشویی با استفاده از روش خشک کردن باز می دهد.

در صنعت لوازم خانگی، مانند بسیاری از صنایع دیگر، داشتن محصولاتی با مصرف برق کم بسیار مهم است. خریداران از تاثیر مثبت مصرف کم برق هم بر اقتصاد شخصی و هم بر محیط زیست آگاه هستند.

تولید کنندگان در اروپا موظفند برچسبی را که مصرف برق را در جلوی یک محصول خانگی نشان می دهد قرار دهند. در مورد ماشین ظرفشویی، این مصرف باید مطابق با استاندارد اروپایی EN50242  تعیین شود.

اگرچه مصرف کم برق برای مشتری هنگام انتخاب ماشین ظرفشویی برای خرید مهم است، اما پارامترهایی مانند عملکرد تمیز کردن و خشک کردن آن نیز مهم است.

این دو پارامتر نیز در استاندارد اروپایی ظرفشویی EN50242  گنجانده شده و تعریف شده است، اما فقط عملکرد خشک کردن در قسمت جلویی محصول نمایش داده می شود.

الزامات قانونی برای حداقل خشک کردن و تمیز کردن برای تمام ماشین های ظرفشویی فروخته شده در بازار اروپا وجود دارد.

یکی از دغدغه های اصلی تولیدکنندگان ماشین ظرفشویی دستیابی به این حداقل عملکرد تمیز کردن و خشک کردن در حالی که از کمترین مقدار ممکن برق استفاده می کند.