ارتباط کربن و آلوگی های محیط زیستی

به طور گسترده ای به رسمیت شناخته شده است که برای ارائه توسعه پایدار باید به یک به اصطلاح «اقتصاد سبز» – اقتصادی با کربن کم، منابع کارآمد و از نظر اجتماعی فراگیر – تبدیل شویم.

با این حال، اگرچه از زمانی که بیش از 25 سال پیش توسط کمیسیون جهانی محیط‌زیست و توسعه معرفی شد، در مورد نیاز به توسعه پایدار بحث می‌کنیم و حذف مواردی مثل ذغال چوب روسی است.

الگوی اقتصادی حاکم تغییر نکرده است و منجر به تخریب منابع طبیعی و اکوسیستم‌ها، از بین رفتن تنوع زیستی می‌شود. و خدمات اکوسیستم، و تغییرات آب و هوا، بدون کاهش آشکار در فقر یا نابرابری.

برای دستیابی به اقتصاد سبز، جامعه تجاری و مصرف کنندگان باید آنچه تولید می شود هیدرو کربن سنگین و نحوه تولید و استفاده از آن را تغییر دهند. تشابهات با مبارزه با تغییرات آب و هوایی و مدیریت موثر کربن آشکار است.

در وهله اول، اقتصاد سبز تضمین می‌کند که منابع طبیعی – به ویژه آب، فلزات و منابع تجدید ناپذیر – بیش از حد استفاده نمی‌شوند یا تهی نمی‌شوند و انرژی به طور کارآمدتر، مؤثرتر و عادلانه‌تر استفاده می‌شود (بودجه‌گیری کربن).

بنابراین ضروری است که جوانان کشورهای توسعه یافته که با رژیم غذایی فست فود، حمل و نقل بین المللی ارزان، ارتباطات پرسرعت و اسباب بازی ها و بازی های پرمخاطب تربیت شده اند، به طور کامل عواقب این استفاده از زغال چینی را از نظر اتخاذ روش های مختلف درک کنند.

روش های زندگی و کار، و می تواند فرصت های کارآفرینی را در فناوری ها و شیوه های مسئول کم کربن شناسایی کند، زیرا آنها به محل کار می روند و مسیرهای شغلی خود را توسعه می دهند.

به همین ترتیب، بسیار حیاتی است که نسل‌های جوان اقتصادهای نوظهور، که در سال‌ها و دهه‌های آینده چنین نفوذ جهانی قدرتمندی را از نظر توسعه اقتصادی و مصرف منابع ایجاد می‌کنند، سبک زندگی و شیوه‌های تجاری کم کربن را نیز به عنوان سطح درآمد خود بپذیرند. رشد کنند و تولید صنعتی آنها همچنان به شکوفایی ادامه دهد.

اگر بتوانیم جوانان را متقاعد کنیم که بدون تضعیف ظرفیت محیطی برای حمایت از کیفیت زندگی مناسب می‌توانیم به اشتغال بالا و رشد قوی کسب‌وکار دست یابیم، آنگاه برخی از هزینه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت ضروری و انتخاب‌های دشوار آسان‌تر خواهد شد.

رسیدن. با توجه به رکود اقتصادی کنونی در سراسر جهان، که جوانان به طور نامتناسبی از نظر کاهش فرصت‌های شغلی و افزایش فقر تحت تأثیر قرار می‌گیرند، این آسان نخواهد بود.

چالش‌های ناشی از مدیریت مؤثر کربن نیازمند راه‌حل‌هایی است که تنها به‌طور واقع‌بینانه می‌تواند از طریق بالاترین سطح آموزش و پژوهش توسعه یابد.

بنابراین، دانشگاه‌ها نقش مهمی در شکل‌گیری اقتصاد سبز خواهند داشت و برای مقابله با تغییرات اقلیمی و هیدرو کربن اتن تلاش خواهند کرد. اخیراً یک اندیشکده سیاست آکادمی آموزش عالی (یورک، بریتانیا) اهمیت کار دانشگاه ها در اقتصاد سبز در حال ظهور و نقش آنها در آماده سازی فارغ التحصیلان مسئولیت پذیر از نظر زیست محیطی و اجتماعی-اقتصادی را تصدیق کرد.

  • منابع:
  1. The importance of education to carbon management
  • تبلیغات:
  1. پنج ایده برای ایجاد کسب و کارهای کوچک خانگی!
  2. در پشت صحنه تولید کنسرو ماهی چه می گذرد؟
  3. ساخت ترازویی که میزان اضافه وزن شما را متناسب با قدتان اعلام می‌کند!
  4. کاشت قهوه ای در آفریقا که طعم لیمو شیرین می دهد!